luni, 16 noiembrie 2009

Papa

De vreo saptamana m-a apucat un mare chef de .... hai sa-i zicem, gatit, chef concretizat deocamdata mai ales in rasfoit reviste, bloguri, siteuri, citit retete, vazut poze, salivat, facut liste pentru diverse serbari si sarbatori sau pentru perioada de post. Am o lista lunga de bucate si dulci si sarate pe care vreau sa le prestez intr-un viitor apropiat, pacat ca nu-s toate dietetice, dar ma descurc eu cumva. ;-)

Deocamdata ne-am hotarat sa tinem post (nu si copiii) asa ca bifez cate ceva de pe lista cu mancaruri de post pe care am intocmit-o intr-un moment de inspiratie. Plus in alte momente in care am mai gasit cate ceva interesant. Astazi, de ex., am gasit o reteta de chiftelute de conopida facute cu unt de cashew (am gasit o reteta f. simpla si pentru asta, merge pt. orice tip de "nuts") pe care vreau s-o incerc cat de curand. Poate ca nu o sa fac chiar chiftelute, ci o sa las totul la nivelul unui piure de conopida, ma mai gandesc, dar inclin catre varianta asta, mai rapida si, la urma urmelor, mai sanatoasa. In plus, ma tenteaza cumva o varianta cu unt de nuci. Vad eu.

Astazi e doar a doua zi de post si, pana acum, am mancat: zacusca (by mama), pate vegetal cu ciuperci si cu spanac, iahnie de linte servita cu castraveti murati (astia tot by mama) si mai avem prin casa supa de rosii facuta de Emil.

Eu, cu marele meu chef de gatit, n-am facut decat iahnia de linte, dar nu-i timpul pierdut.

- 500 g linte verde
- 1 morcov
- suc de rosii (by mama :-))
- 2-3 cepe rosii
- ulei
- cimbru
- patrunjel
- sare
- piper
- nucsoara

Am lasat lintea la muiat in apa rece cateva ore.
Ceapa se toaca, morcovul se da pe razatoare si se calesc impreuna in putin ulei (de obicei, dupa vreun minut adaug putina apa, e mai sanatos asa). Dupa ce incepe sa miroasa frumos, se aduga lintea si apa cat s-o acopere. Cand lintea e aproape gata se adauga sucul de rosii, verdeata si condimentele si se mai lasa putin pe foc pana scade.
E buna si merge bine cu paine si castraveti murati sau chiar ceapa rosie.

Pana la piureul de conopida (se pare ca deja m-am hotarat :-)) vreau sa fac un fel de risotto cu dovleac placintar, dar fara parmezan, normal, n-am mai mancat asa ceva, dar se intampla sa am prin casa tot ce-mi trebuie (ma rog, orezul va fi brun de data asta) si sper sa iasa bine. Sunt mai multe variante, eu vreau sa-l fac asa:

- un dovleac placintar (cca. 1 kg)
- 2 cani orez brun
- 2 cepe
- 2 catei de usturoi
- ulei de masline
- o cana de vin alb sec
- supa de legume
- cimbru, patrunjel
- sare
- piper
- nucsoara

Se toaca ceapa si usturoiul si se calesc in ulei de masline la care se adauga dupa putin timp vreo cana de supa de legume si se mai calesc pana scade supa si ceapa se moaie bine. Se curata si se da pe razatoare dovleacul si se caleste si el putin. Se adauga orezul, se caleste putin, se stinge totul cu vinul alb si se lasa la fiert pana scade. Se adauga verdeata, condimentele si supa de legume, putin cate putin pana cand e gata orezul.
Ta-na-naaaaa, sper sa fie bun si sa am timp sa-l fac azi pentru ca maine ajung mai tarziu acasa.

2 comentarii:

Anonim spunea...

ei...kumfu? papa bun?

Claudia L. spunea...

Da, papa bun, merita incercat. O sa fac si cu parmezan, dar nu acum. :-)