joi, 25 martie 2010

Sperietoare de porumbei

Anul trecut, cam pe vremea asta, ne-am pomenit ca o familie de porumbei isi face cuib pe balconul nostru. Omeni buni :), i-am primit, ba chiar am fost foarte grijulii sa nu cumva sa-i deranjam, n-am prea iesit pe balcon, le-am mai dat mancare etc. Deh, la inceput parea a fi ceva dragut.

Ei bine, pana la urma n-a fost chiar dragut, deoarece respectivii se simteau ca acasa in tot balconul, nu doar in cuibusorul lor si balconul devenise si casa si masa si toaleta etc. Yuck! Nici vorba sa poti iesi ca omu' in propriul balcon ca masculul (cred :D) sarea ca ars, venea bataios si zbarlit si pur si simplu maraia la tine, ca nu stiu cum sa numesc altfel sunetele pe care le scotea.
Well, not so nice anymore. Am hotarat totusi sa-i lasam in pace in continuare, ca, in fond, nu va dura o vesnicie situatia respectiva.

Pe cand credeam ca s-a terminat, adica puii erau mari si gata sa-si ia zborul, tzop, inca o familie de porumbei... si tot asa, pana am pus piciorul in prag si am zis ca enough is enough. Nu de alta, dar balconul incepuse sa arate infiorator, plin de toate cele, ca o hulubarie, ce sa mai!

Ne-am bucurat cand, spre sfarsitul verii, am reusit, finally, sa scapam de ei si ne-am promis sa nu lasam sa se repete figura.

De 2-3 saptamani, ce sa vezi? Iar bat porumbeii la geam, iar ne viziteaza balconul, se uita gales in jur si par hotarati sa se instaleze acolo pentru urmatorul sezon de pui. Noi ii fugarim, ei se intorc - chiar daca las geamul aproape inchis (totusi trebuie sa respiram si noi, nu?), isi fac cumva loc - si par din ce in ce mai determinati sa se instaleze. Probabil ca ouale sunt gata, gata sa iasa. :) Ok, ii inteleg, chiar mi-am propus sa studiez putin problema (adica, de ce nu-si fac porumbeii cuiburi prin copaci, ca toate pasarile normale?), stiu ca e plin de pisici pe langa bloc, dar, pardon, nu pe balconul meu, nu si de data asta.

Azi dimineata m-am trezit in gangurit de porumbei, am deschis un ochi si i-am vazut. Doi, nu stiu daca sunt mereu aceiasi, clar in cautare de locuinta noua, se plimbau prin balcon si cantau voiosi.
Ufff, not again! Astia chiar nu pricep mesajul!!! M-am ridicat si i-am fugarit. Am apropiat geamul de la balcon, dar nu chiar de tot. In cel mult 5 minute, erau inapoi.

Atunci, mi-a venit o idee. Cristi are o pisicuta care arata chiar ca una adevarata, marime, culori, atitudine :), tot. Numa' buna!
Asadar, m-am dus si am luat pisica din camera copiilor si, cu ea in brate, am miorlait si pus pe fuga porumbeii. Dupa care am asezat-o comod pe pervazul geamului de la sufragerie (da in balcon) pe post de sperietoare de porumbei. M-am gandit ca, daca au fost si oameni care au crezut ca pisica e cat se poate de adevarata, vor crede asta si porumbeii. ;)

Pana cand am plecat, n-au mai dat pe acolo. :)
Sper sa functioneze. ;)

3 comentarii:

luma spunea...

la mine in fata balconului, intr-un cires, azi, se imperecheau fara jena 4 (!) perechi de porumbei,fiecare cuplu pe alta craca sub un cer albastru si fierbinte!
n-am putut sa-mi abtin un zambet din coltul gurii...

Claudia L. spunea...

hahahahaha, foarte frumos, fii insa atenta pt. ca nu se stie unde-si vor face cuib. :D
Noi am scapat deocamdata, dar suntem foarte vigilenti pt. ca porumbeii vin zilnic in balcon si incearca sa-si aranjeze cat mai comod tot felul de betisoare. Locul favorit este de data asta remorca de la tricicleta lui Radu. :)

radiowhisper.com spunea...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!r