marți, 9 iunie 2009

Trufe de ciocolata

Nu mai stiu cum s-a ajuns la asta, dar i-am promis lui Cristi zilele trecute ca vom face impreuna trufe de ciocolata, ceea ce s-a si intamplat, sambata. Ma rog, pana la urma le-am facut doar eu, dar le-am mancat impreuna, ele (nuuuuuu, nu eu! It wasn't me!!! :-)) fiind responsabile intr-o anumita masura de esecul dietei mele de saptamana trecuta.

Asadar, dupa cateva cautari pe net si prin reviste a unei retete multumitoare de trufe si in urma cautarii fara rezultat (nici efortul depus n-a fost mare, trebuie sa recunosc) a unui borcanel de frisca lichida, am ajuns la urmatoarea reteta:

- 400 g ciocolata amaruie
- 200 g smantana
- 100 g unt
- esenta de vanilie (cred ca mergea mai bine cu esenta de rom, dar n-am avut)
- cacao

Se fac foarte usor.
Am topit ciocolata rupta bucatele si untul intr-un bol, le-am amestecat bine, le-am lasat sa se raceasca putin si am adaugat smantana. Am amestecat, am gustat toti :-) si am bagat bolul in frigider. Dupa ce s-a intarit crema, am presarat cu cacao un fund mare :-), am facut bilute de ciocolata si le-am tavalit prin pudra fina.

Bilute maronii, dulci si bune, cam grele totusi, dar noua ne-au placut. Aratau ademenitor, cam asa:

sursa

Data viitoare ma gandesc sa incerc si altfel, de ex. sa pun vreo doua linguri de alune de padure maruntite...sau migdale sau ciocolata pentru topit sa fie una cu portocale sau cu menta (asta mai mult pentru mine) sau mai vad eu ce idei imi vin. Daca nu sunt pentru copii, cred ca merg si usor alcoolizate. ;-)

Niciun comentariu: