luni, 15 februarie 2010

Inca e iarna

Deja credeam (speram?) ca s-a terminat cu iarna, dar iata ca nu. In dimineata asta aproape ca am fost spalata pe fata de ninsoare si chiar nu era nevoie!
Pentru mine este iarna cea mai serioasa din ultimii 7 ani si, desi imi place foarte mult cand ninge frumos, cu fulgi mari, de poveste si este totul alb, mi-a cam ajuns. Zilele trecute, cu dezghet si aparaie au fost cam neplacute. Iar despre zapada aia neagra de pe marginea drumului, nici nu vreau sa discut!

Soarele din ultimele doua zile m-a pacalit, facandu-ma sa cred ca, gata, incet, incet, vine primavara.
Am inceput sa ma gandesc la dimineti de primavara, la soare, pasarele, floricele, fluturasi, tarabe pline cu verdeturi proaspete etc. In legatura cu ultima imagine, aia prozaica :), recunosc ca, pe langa salate :P, planuiesc sa fac placinte cu buruieni (frunze de sfecla, leurda, ceapa verde si marar), in genul celor mancate in copilarie la bunicii din Satu Mare, yum yum.
Ieri am adulmecat cu nesat un manunchi de ceapa verde. :)

Dar, pana mai una, alta, inca este iarna, asa ca din cuptor a iesit aseara o minunata si de sezon varza a la Cluj, cu ceva elemente orientale (miez de nuca si nucsoara rasa). Am pus desupra, pentru aroma, putina slaninuta afumata, dintr-aia de la mama ei, nu din magazin. ;) Buna, buna.
Tot oarecum de sezon, alaltaieri seara am facut paste cu branza si kaizer, o adaptare a "laştilor cu branza (si jumari)" care vin tot din copilaria Satmareana, ca si placintele sus-amintite.
In alta ordine de idei, de la ferestrele noastre se vede foarte, foarte frumos iarna.
Iar week-endul trecut am fost la Sinaia, la nunta Simonei si se vedea taaaaare frumos si de la ferestrele camerei noastre de acolo. M-am amuzat gandindu-ma ca mie imi place iarna mai mult de pe geam si de la gura sobei, la povesti. ;) De fapt, imi place si pe afara, dar cu conditia sa nu-mi fie frig si sa nu ma ud. Da, da, se poate.

Niciun comentariu: