miercuri, 17 februarie 2010

Irish stew

Ianuarie a fost in bucataria noastra luna tocanitelor, a stew-urilor, a mancarurilor care necesita timp lung de coacere si care ne fac sa uitam de iarna de afara. Ma rog, n-a fost in totalitate vorba numai de slow cooked food, dar atatea "tocanite" n-am facut niciodata intr-un timp atat de scurt, mai ales ca e destul de munca si dureaza mult pana sunt gata. Partea buna e ca toate au avut mare succes la noi, cu mic, cu mare.
Tot ca un record, am facut si ciudat de multe supe-creme diverse, bine primite si astea, dar asta e alta poveste.
In tot cazul, vremea asta cere comfort food - oh, daaaaaa, intr-o seara am mancat mamaliga cu lapte, cum mai faceam in copilarie!

Revenind la tocanite, cea pe care am facut-o de doua ori - a doua oara portie dubla ;) - este (Guinness) Irish Stew, la care am folosit, in primul rand din comoditate, Silva bruna in loc de Guinness. Este o modificare minora si sunt sigura ca n-a adus nicio schimbare importanta gustului. Care e minunat. :)

Scriu aici reteta, asa cum am facut-o eu, ca sa n-o uit pt. ca mi-a (ne-a) placut ce-a iesit.

Din pacate, n-am poze, poate data viitoare. Pana atunci insa, am imprumutat una edificatoare.

sursa foto

Asadar, avem nevoie de:

- 1 kg carne de vitel (eu am facut o fixatie pt. pulpa)
- cca. 1 l supa de vitel/legume
- 4 morcovi *
- 2 buc. radacina de pastarnac *
- 1/2 telina *
- 2 cartofi *
- 2 cepe mari
- 1/2 capatana de usturoi
- 1 cutie Silva bruna ;)
- faina
- cimbru
- patrunjel
- sare
- piper
- nucsoara
- ulei

(*) toate legumele astea sunt de marime medie, nu mutanti si, de preferat, din piata.

Carnea se taie in bucati de 2 - 3 cm, se spala si se sterge. Fiecare bucata se da prin faina si apoi se prajeste usor in putin ulei, 1-2 minute pe fiecare parte.
Intr-o cratita, se calesc ceapa si usturoiul tocate, apoi se adauga carnea si supa si se dau in cateva clocote.
Se adauga legumele taiate bucati/rondele, ierburile, condimentele si berea si se da totul intr-un clocot. Berea face ceva spume la inceput, dar ii trece. ;)
Apoi se da cratita la cuptor, la foc mic, pentru cca. 1 ora si jumatate, pana scade sosul si carnea devine foarte frageda. Nu e nevoie sa se amestece pt. ca este suficient lichid ca sa nu se arda.
Se poate servi cu piure de cartofi sau cu cartofi la cuptor sau, pur si simplu, singura, de capul ei, cu paine proaspata.
Oricum, este delicioasa!

Niciun comentariu: