luni, 15 februarie 2010

Scrumptious? :)


Sambata am gatit impreuna cu copiii: supa crema de rosii (cu cascaval) si mini cheese scones, care au fost foarte bune impreuna cu supa.

Cheese scones:

- 225 g faina
- 65 g unt
- 100 ml lapte
- 2 oua (1 pt. uns)
- 50 g cascaval ras
- praf de copt
- sare (eventual si piper)
Se amesteca faina cu praful de copt, sarea si piperul si apoi cu untul taiat bucatele. Se obtine o pulbere sfaramicioasa la care se adauga un ou si laptele si se amesteca (mai bine zis, framanta) bine, cu mana. Se aduga si cascavalul ras si se mai framanta putin. Se obtine o bila de aluat care se acopera cu folie de plastic si de baga in frigider vreo jumatate de ora.

Dupa care se scoate, se intind bucati de aluat cu un sucitor pudrat cu faina si se taie (cu un pahar, de ex.) cercuri de marimea dorita. Noi (de fapt, mai mult ei ;)) le-am facut mici, mici de data asta, dar, de obicei, sunt mai maricele, cam cat o chifla. Foaia de aluat nu trebuie sa fie subtire, ci de cca. 2 - 3 cm grosime.

Cercurile se aseaza intr-o tava unsa cu unt sau pe o foaie de copt (eu am uitat de ambele, dar nu s-a intamplat nimic rau), se ung cu oul batut si se dau la cuptor la foc potrivit pana sunt gata si ies de acolo scones. :)


Ta-daaaaaaaa!!! :)

Desigur, lucrurile n-au fost atat de simple pe cat par la prima vedere (desi sunt!), deoarece, pe langa diverse intamplari simpatice (de ex. Radu a spart oul exact langa castron :)), am pus mai mult lapte decat trebuia, asa ca am fost nevoita sa mai adaug si cascaval si faina ca sa pot face ceva cu aluatul ala. Ma rog, au iesit ok si asa.

Nu e pentru prima data cand se intampla asa ceva, acum 7 ani, cand am considerat ca a sosit vremea sa fac si eu cozonac si pasca pt. Paste, desi am hotarat sa fac doar jumatate din reteta de cozonac pe care o gasisem, am pus lapte cat pentru intreaga cantitate. Drept urmare, in cele din urma, am avut aluat de am avut cozonac si pasca si pentru dat cadou. Foarte bine, mai ales ca nu am de gand sa repet experienta cu cozonacul. ;-)

Niciun comentariu: