joi, 2 octombrie 2008

A la Radu

2 - 2 ani si jumatate

Radu, in vizita la Misu si tataie.
Intra in baie si incepe sa inspecteze peste tot. La un moment dat gaseste niste tuburi cu crema, se uita atent la ele, il arata pe cel mai mare si spune: "beghei!".
Toata lumea nedumerita.
Radu, insistent: "beghei!"
(...)
In cele din urma, revelatia: "Ben-Gay" (o crema pentru dureri musculare, cred, pe care a vazut-o la buni :-))

***
Dimineata de toamna, in bucatarie, dau drumul la filtrul pentru cafea si deschid larg geamul sa se aeriseasca...
Vine Radu, zgribulindu-se demonstrativ: "Mami, brrrrr!!! E fiiiiig, inchide...usa..."

(Radu stie una si buna: "inchide usa", indemn valabil si pentru usa si pentru geam si pentru haina etc. :-D )

***
Buni, in bucatarie, transeaza niste pasari...
Vine Radu, se uita atent si apoi, cu un aer de cunoscator zice: "cotcodaaac, cotcodaaac!!!" :-)))

***
Inainte sa ne mutam in noua casa Radu a mai fost acolo cu tata o data cand erau niste oameni la lucru si l-a retinut pe unul dintre ei, Ionel. Drept urmare acum nu spune ca este acasa, ci la "reparatii Ionel". :-))

***
Stateam la masa in bucatarie, cu geamul intredeschis. Afara se auzeau niste caini latrand.
Radu, intorcandu-se spre geam, incepe sa strige cu o super turatie: "Shezi, shezi, shezi, shezi, shezi...!!!"
Stie asta de la "shezi Rita" (catelul parintilor lui Emil).

***
Eu: "Radu, cum face pisica?"
El: "miauuuu...mi-e foame!"

***
Tataie obisnuieste sa-l joace pe Radu pe genunchi cantand "peste vale, peste deal, trece mandra pe un cal etc etc."
Varianta lui Radu: "Peste vale, pe un caaaal!!!"

***
Radu era acasa la parintii lui Emil.
Sun de la serviciu sa vad ce fac, vorbesc si cu el si-mi tot spunea intr-una "Cine a mai pomenit?, Cine a mai pomenit?..."
Mi-o da la telefon pe Misu care-mi spune ca Radu a intors o cana invers si a curs tot din ea iar ea i-a spus atunci "Vaaai!!! Cine a mai pomenit asa ceva?"
Ajunsa aici cu explicatiile, ii da telefonul lui Radu care intervine: "Radu a pomenit!" :-))

***
Intrebare: Cum spune Radu mouse-ului de la calculator?
Raspuns: Mickey Mouse! :-))

***
"Maimutica cu cercei,
joaca noapte pan' la 3
si la 3 si jumatate,
maimutica nu mai poate"

Concluzia lui Radu: "Maimutica cu cercei...nu mai poate!"

***
Cristi si Radu sunt acasa cu Mishu si Tzuca, iar eu am sunat de la serviciu sa vad cum se descurca. Toate bune si frumoase doar ca Radu nu se lasa nicicum schimbat de pampers. Imi este dat la telefon.

Eu: "Radu, hai, lasa pe cineva sa-ti schimbe pampersul. Daca ramai asa cu el, o sa te usture funduletul!"
Radu, cooperant: "Da-da-da-da-daaaa!!! Imediat!"
Ii da telefonul inapoi lui Mishu.
Eu, bucuroasa: "Gata, profitati acum de bunavointa!"
Din background se aud tipete. Tzuca incerca sa-l schimbe.
Mishu: "Hai, Radu, ca te aude mami!"
Radu: "Nuuuu, acum nu ma mai aude!" :-)

Ce sa mai, raspunsese omu' corect la telefon, asta conteaza! :-D

***
Cristi si Radu, se joaca.
Cristi: "Eu sunt Ben, tu cine esti?"
Radu, dupa o scurta pauza: "Eu sunt puiul mamei!" :-))

(Ben, adica Ben 10)

***
Seara, la spalat pe dinti.
Radu, dupa ce a terminat de spalat dintii, in timp ce-l stergeam: "Mie nu-mi place pasta de dinti, imi place...pasta de peste!"

***
Radu, privind in farfuria cu supa: "Nu vreau cu flutuli!!!"

"Fluturii" erau bucatelele de patrunjel tocat. :-)

2 ani si jumatate - 3 ani

De cateva zile, in balconul nostru s-a mutat o pereche de porumbei. Si-au facut cuib intr-un colt si probabil ca urmeaza ouale (desi cred ca sunt deja pt. ca acum fac cu randu', unul pleaca, altul vine) si puii.
Le-am aratat si copiilor, iar Radu a vrut sa-l mai ridic in brate sa se uite mai bine.
Radu: "... Sa-l plindem!!!"
Eu: "De ce, Radu?"
El: "...porumbelul! Sa-l plindem!"
Eu: "Nuuu, nu pe cine, am intrebat de ce sa-l prindem. Ce vrei cu el?... Sa te joci cu el? Sa-l mangai?..."
El, zambind incantat si facand un gest cu mana de parca ar fi prins ceva: "Sa-l manaaaaanc! Ham, ham!"

***
Radu, cu un pahar in mana, amenintator: "O sa te alunc in apa siiii...o sa te beau!"

***
Radu: "Bunel, tu ai o gandile negatevista!"

***
(povestita de Misu)

In bucatarie la Misu si tataie. La televizor, o emisiune cu niste preoti.

Misu: "Uite, Radu, el este parintele Varsanufie."
Radu: "... Varsabasafie!!!"

3 ani - 3 ani si jumatate

Radu si Cristi raman la bunici peste noapte.
Dimineata, Radu se trezeste, se ridica in fundulet in pat, se uita in jur si zice: "Ma intleb, unde o fi toata lumea din casa asta?!?"

***
Eu si Radu, prin bucatarie, cantam colinde.

Eu: "Mos Craciun cu plete dalbe ..."
Radu, asculta o vreme, dupa care: "Eu stiu asa: Mos Clashun cu... o cafea in mana, Mos Clashun cu o paine in mana..." etc etc in functie de obiectele pe care-i cadeau ochii. :-)

***
Radu, suparat pe Cristi: "Esti cel mai lau flatziol!"
Radu, acasa la bunicii paterni, suparat, nu se stie exact pe cine: "Casa asta va fi... eliminata!"

3 ani si jumatate - 4 ani

Duminica dimineata, aproape in zori.
Eu, inca in pat, normal, proaspat trezita din somn de copii.
Radu, urca in pat langa mine, imi arata o carioca neagra pe care o tinea in mana si ma intreaba, scurt si la obiect: "Mustati?"
:))

(evident, am multumit fumos, dar n-am acceptat oferta :) )

***
Radu are amigdalita si bunelu' il trateaza, printre altele, cu tantum verde, spray.
Radu deschide cuminte gurita si bunelu' ii da cu tantum.
Odata incheiata operatiunea, Radu zice: "Bunel! Mi-ai dat in celul gulii! Data viitoare sa-mi dai in pamantul gulii!!!"

***
La mare, in Grecia, in apa.
Radu, catre Cosmin (prietenul nostru si nasul copiilor): "Te log, nu-mi mai da indicatii, stiu foalte bine ce am de facut!"

***

Va urma...

Niciun comentariu: