luni, 6 octombrie 2008

Perisoare a la grec

De cand am venit de la Dublin, de mai bine de trei luni, n-am prea avut timp, chef, motiv sau loc de facut mancare. Aseara insa, mi-am luat inima-n dinti si, impreuna cu Cristi (musai!), am facut o mancare care are mare succes la noi.
Este o adaptare a unei retete turcesti de ciorba de perisoare, gasita pe un forum, dar, felul in care se drege mi-a inspirat denumirea de "a la grec", iar faptul ca iese mai mult ca o mancare cu sos decat ca o supa/ciorba, m-a facut s-o numesc pe scurt: perisoare a la grec.

Ingrediente (eu am facut portie dubla ;-) ):

- 500 g carne tocata de vita
- o ceapa mare
- o legatura de patrunjel proaspat
- 2 – 3 linguri de orez (de preferat brun)
- faina
- supa (morcovi, telina, ceapa etc)
- patrunjel
- 2 oua
- zeama de la o lamaie
- sare, piper

Am pus legumele la fiert pentru supa. Apoi am pus si orezul la fiert si am tocat ceapa.

("Cristi - De ce plangi mami?
Eu -De la ceapa, cand o curati, te pot usura ochii si lacrimezi.
Cristi, mirat - Ustura mai tare decat usturoiul?!?
Eu - hihihi etc etc").

Am amestecat carnea tocata cu ceapa tocata, orezul fiert si racit, patrunjelul si un praf de sare.
Impreuna cu Cristi am format bilute mici si apoi le-am dat prin faina, faza la care ne-a "ajutat" si Radu. :-)
Apoi le-am pus, una cate una, in supa care clocotea si am spumat-o.
A urmat sosul: ouale batute cu zeama de lamaie, patrunjel si un praf se sare. Cand au fost gata perisoarele, am dres supa cu sosul si am mai lasat putin oala la foc mic. In mod normal nu se mai lasa pe foc ca sa nu se "taie" oul, dar, cum nu le dau copiilor oua crude...

Yummy!

Niciun comentariu: